Cum să scrii conținut optimizat SEO

Conținutul din online este destinat în primul rând de a fi citit de un număr mare de utilizatori, iar pentru a fi cu putință acest lucru, conținutul web trebuie să fie optimizat SEO pentru motoarele de căutare, pe lângă faptul că trebuie să fie de calitate, și să aducă o informație utilă cititorului.

Despre SEO am mai scris și într-un alt articol (Ce este SEO), pe scurt înseamnă procesul prin o pagina web este optimizată să fie mai ușor de procesat și analizat de către un motor de căutare, fapt din care va rezulta că pagina respectivă va fi mai ușor de găsit online. Ceea ce este un lucru foarte important pentru că fără cititori textul este ca și cum nu ar exista.

În continuare am să prezint cum se scrie conținut optimizat SEO, care, cu singuranță va avea o mai bună vizibilitate pe motoarele de căutare, în speță pe Google, și din care va rezulta un număr mai mare de cititori. Pe lângă acest lucru, cu cât există mai mult conținut poziționat cât mai bine în lista cu rezultate ale căutarilor făcute online, cu atât site-ul pe care există conținutul respectiv va fi mai apreciat comparativ cu site-urile cu conținut similar. Așadar, îmbunătățirea conținutului textual pentru a ține cont de normele SEO universal acceptate, poate constitui un element cheie pentru creșterea popularitații paginiilor web, respectiv a siturilor web, care se traduce prin creșterea numărului de cititori, și implicit mărirea veniturilor obținute din online.

1. Creează schița articolului sau a conținutului textual


Stabilește care sunt aspectele pe care vrei să le dezvolți în cadrul conținutului, dar și firul narativ de urmat. Totodată, este important ca pe lângă tratarea subiectului în sine, să se urmărească și ca textul să fie captivant, ușor de urmărit și redactat în așa fel încât cititorul să dorească să citească în continuare, după ce a citit începtul articolului - de aceea partea de începtul a textului (introducerea) trebuie să fie tratata cu foarte mare atenție.

Un articol de calitate, bine structurat și corect din punct de vedere gramatical va avea o popularitate crescândă în mediul online, asta pentru că, de obicei, conținutul va avea trimiteri de la alți autori sau de pe alte site-uri, ceea ce va influența pozitiv gradul de răspândire on-line pe motoarele de căutare sau rețelele de socializare.

Important de ținut minte e că titlul este un element la rândul lui foarte important pentru motoarele de căutare, alegerea acestuia trebuie să se facă în concordanță cu conținutul articolului, dar și ținând cont de cuvintele cheie folosite în text. Pentru a stabili titlul final, trebuie mai întâi să parcurgi următorii pași de optimizare SEO prezentați în continuare și apoi să aduci rectificări titlului. Tot legat de titlu trebuie spus că acesta ar fi bine să nu depășească 60 de caractere sau principalele cuvinte cheie ale titlului să fie printre primele 60 de caractere (vezi de ce și care este lungimea recomandată a unui articol)

2. Creează o listă cu cuvintele cheie pentru conținutul articolului


Cuvintele cheie sunt o serie de cuvinte sau expresii care sunt relevante pentru întregul conținut, fiind parțial sau integral folosite de multiple ori în cadrul conținutului. Cu cât un cuvânt sau o expresie este folosită mai des, cu atât motorul de căutare care va indexa conținutul va considera că acele cuvinte sunt în concordantă cu tematica întregului conținut, iar atunci când cineva efectuează căutări pe motorul de căutare - căutari care conțin cuvintele cheie respective - paginile rezultante afișate vor fi cele care conțin cuvintele cheie, pe cât mai exact cu putință.

Tinând cont de targetul pe care vrei să-l atragi pentru articolul scris crează o listă de cuvinte sau expresii care ar putea fi folosite în căutările pe motoarele de căutare, pentru a se putea ajunge la continutul scris de tine. De exemplu, pentru articolul curent, cele mai importante cuvintele cheie folosite sunt „optimizare SEO”, „motor de căutare” și „scriere conținut optimizat SEO”, sau diferite variante ale acestora.

Un alt factor important este ca textul să fie divizat în mai multe părți, fiecare cu un subtitlu, ceea ce va face ca textul să fie mai ușor de citit și de urmărit, cât și va oferi posibilitatea ca în cadrul subtitlurilor să se folosească cuvintele cheie, ceea ce are o însemnătate mult mai mare pentru motoarele de cautare decât dacă acestea ar fi folosite în conținutul propriu zis.

3. Scrie conținutul optimizat SEO al articolului


Odată ce ai ajuns la acest pas, urmează partea cea mai importantă: scrierea textului. Redactează deci textul folosind cât mai frecvent cuvintele cheie propuse, însă într-un mod în care să nu afecteze calitatea articolului, pentru ca folosirea exagerată a acestora sau în contexte care fac dificilă înțelegerea textului duc de fapt la scăderea vizibilității articolului pe motoarele de căutare. Alți factori de care să ții cont sunt:
  • Folosește cuvintele cheie importante pe care le-ai stabilit anterior, cele folosite în special în titlu, la începutul articolului, în prima frază, sau și mai bine în prima propoziție.
  • Conținutul scris trebuie să fie scris corect gramatical, Google putând detecta inclusiv greșelile de scriere sau gramaticale;
  • Împarte conținutul în subdiviziuni al căror titlu să conțină cuvinte cheie. Acestea trebuie să fie plasate în interiorul tagurilor HTML h1, h2, h3, h4, h5, h6 sau să fie evidențiate fie printr-un font mai mare, fie prin ingroșare.
  • Evidențiază prin îngroșare propoziții sau sintagme care conțin cuvinte cheie, și care transmite totodată cititorului informații esențiale pentru înțelegerea textului.
  • NU folosi în exces cuvinte cheie, densitatea cuvintelor cheie ar trebuie să fie între 1 și 3 % - calculează online frecvența cuvintelor dintr-un text.
  • NU alătura prea multe cuvinte cheie într-o singură propoziție sau frază, acest lucru va fi penalizat de motoarele de căutare.
  • Pentru a rezona cu începutul articolului, și sfârșitul ar trebui să conțină anumite cuvinte cheie care au fost folosite în introducere;
  • Stabilește titlul final al articolului adăugând cuvinte cheie din conținut.

4. Include legături către pagini web care completează articolul


Folosirea legăturilor (link-urilor) este o bună modalitate, în primul rând, de a trimite mai departe citiorul către pagini care l-ar putea interesa, cu conținut similar cu textul scris sau care aduce completări. În al doilea rând, folosirea link-urilor va permite motoarelor de căutare să clasifice relevanța articolului în funcție de cuvintele cheie folosite. Iar acest lucru va avea ca impact o poziționare mai bună în lista cu rezultatele de căutare ce conțin cuvintele cheie folosite, într-un timp mai scurt de la postarea articolului online.

Așadar folosește și căteva link-uri de pe situl intern sau de pe alte site-uri, dar, în cazul în care adaugi un link extern, ai grijă ca link-ul să fie sigur, adică de pe acel site să nu se fi detectat vreodată acțiuni dăunătoare utilizatorilor care-l accesează, și în același timp să conțină înformații de calitate.

5. Fă posibilă distribuirea rapidă a articolului pe web


Distribuirea rapidă a articolului pe rețelele sociale este din ce în ce mai mult un element cheie în cât de important va fi articolul în mediul online, în general. Pentru ca distribuția să fie cât mai accesibilă cu putință cititorilor, ai grija ca pagina unde va apărea articolul să conțină butoanele sociale, de distribuire pe Facebook, Google +, Twitter, Instagram, și multe altele.

Atunci când se dă un share pe o rețea de socializare, se va prelua de obicei drept descriere textul din începutul articolului - care, așa cum am menționat la punctul 3, conține cele mai relevante cuvinte cheie - fapt care contribuie într-o bună măsura la plasarea superioară a pagini pentru cuvintele cheie folosite, comparativ cu paginile similare care nu au făcut posibilă distribuirea pagini pe rețelele sociale.

Concluzie


Algoritmii folosiți pentru a genera paginile cu rezultate de pe motoarele de căutare precum Google, Bing ș.a. sunt într-o continuă îmunătățire, iar volumul de conținut indexat crește la rândul lui vertiginos, ceea ce înseamnă că vor exista tot mai multe pagini cu conținut similar.

Clasarea se face în primul rând în funcție de cât de râspândită este pagina respectivă pe web (adică de căte ori se face trimitere către aceasta) și de cât de important este site-ul pe web (cât de mare este page rank-ul) - iar acest lucru este exterior autorului de conținut și este corelat cu necesitățile și preferințele cititorilor din online.

Prin urmare, aplicarea de măsuri de îmbunătățire SEO va avea ca efect mărirea popularității unui conținut textual în online, însă doar dacă acesta oferă ceea ce cititorul dorește sau este interesat să afle. Ca o observație personală, pe măsură ce algoritmi care stau la baza motoarelor de căutare devin mai 'inteligenți', tehnicile SEO tind să devină o simplă chestiune de marketing, dar în care calitatea va fi factorul de competiție.