Ce este hashtag-ul, când și cum să il folosești

hashtag - ce este?
Cum rețelele de socializare și platformele online web 2.0 au un număr foarte mare de utilizatori și un volum vast de informație, pentru a se faciliza găsirea unor texte, pagini și articole de către alți utilizatori a fost nevoie de introducerea clasificării (etichetării) conținutului după anumiți termeni considerați relevanți pentru întregul conținut textual - aceștia fiind cunoscuți drept hashtag.

Hashtag-ul este așadar un termen care este folosit pentru a promova și găsi mai ușor persoane interesate de subiectul postării, care caută informații ce includ termenul respectiv. Rețele de socializare precum Facebook, Twitter, Instagram, Google +, VK și altele, toate permite etichetarea conținutului atunci când sunt definte hashtag-uri.

Cum se creează (definește) un hashtag?


Orice cuvânt care are semnul diez (#) în față este considerat hashtag. Cuvântul nu poate conține caractere speciale precum minus, plus, egal, virgulă, punct și virgulă, semnul întrebării, semnul exclamării ș.a., singurul caracter care poate fi folosit pentru delimitarea mai multor cuvinte într-un hashtag este underscore (_).

Exemplu: 'Exemplu de folosire #hashtag.'

Când se folosește hashtag-ul


Orice postare de pe rețelele sociale care se adresează utilizatorilor publici este indicat să conțintă hashtag-uri relevante pentru conținut, pentru a grupa și promova postările în căutările efectuate online. Atunci când un alt utilizator efectuează căutări, postările care conțin hashtag-uri vor fi afișate înaintea celor care nu conțin hashtag-uri, deși poate au conținut foarte asemănător. Cu alte cuvinte, postarea ce conține hashtag-uri va fi clasificată în funcție de cuvintele specificate, iar utilizatorii care caută sau au interese ce includ cuvintele ca hashtag vor găsi mai ușor conținutul publicat, acesta putând fi descoperit de oricine.

Cum se folosește hashtag-ul?


Hashtag-ul este destinat pentru a fi folosit pentru orice cuvânt care este definitoriu pentru conținutul unei postării. Cuvintele de legătură, de exemplu 'și', 'sau', 'ori', 'de' etc., și în general cuvintele irelevante pentru conținutul postării nu trebuie folosite cu hashtag, folosirea acestora fiind inutilă, ba chiar dăunătoare pentru imaginea publică a celui care postează pe rețelele sociale.

Dacă se dorește folosirea mai multor cuvinte drept hashtag se poate folosi caracterul underline pentru delimitare sau, mai bine, se poate alipi toate cuvintele într-un singur cuvând, fiecare dintre ele scris cu prima literă mare (exemplu: #folosireHashtag sau # FolosireHashtag).

Numărul de hashtag-uri este într-o oarecare măsură dependent de mărimea postării, de regulă 1-2 hashtag-uri fiind îndeajuns pentru a putea specifica topicul unei postări sau pentru a promova o campanie, imagine sau interes.
- Anunțuri sponsorizate -