Urmând instrucțiunile de mai jos vei putea dezactiva complet, respectiv dezinstala OneDrive din Windows, adică programul nu va mai rula în sistem și nici nu se va mai efectua sincronizarea datelor locale care au fost salvate în OneDrive cu cele din cloud.
Dezactivare OneDrive din Windows Pro sau Enterprise
În versiunile Pro și Enterprise ale Windows, OneDrive se poate dezactiva prin modificarea unei opțiuni din instrumentul Local Group Policy Editor (gpedit.msc).
Apasă Ctrl + R și scrie gpedit.msc.
Du-te la Computer Configuration → Administrative Templates → Windows Components → OneDrive.
Dă dublu clic pe proprietatea Prevent the Usage of OneDrive for File Storage și setează-l pe Enabled.
Repornește sistemul pentru a aplica modificarea. Vei vedea că programul OneDrive nu va mai rula la pornirea Windows. În plus, nici nu va mai realiza sincronizarea datelor cu contul OneDrive – lucru care nu era posibil dacă s-ar fi dezactivat doar parțial OneDrive prin dezactivarea pornirii programului odată cu sistemul de operare.
Dezactivare OneDrive din Windows Home
În Windows Home proprietatea Prevent the Usage of OneDrive for File Storage nu va mai apărea în Local Group Policy Editor (gpedit.msc), deci nu se mai poate face dezactivarea în acest mod.
Se mai poate însă dezactiva OneDrive și prin modificarea unor regiștrii ai Windows-ului.
Apasă tastele Windows și R, scrie regedit și apasă Enter. Se va deschide editorul de regiștrii.
Navighează la următoarea cale: HKLM\Software\Policies\Microsoft\Windows\OneDrive.
Dacă nu există nicio cheie (folder) la HKLM\Software\Policies\Microsoft\Windows\ cu numele OneDrive, atunci va trebui să creezi una. Dă clic dreapta pe cheia Windows și alege opțiunile: New → Key. Introdu apoi drept nume al cheii nou create OneDrive.
În continuare, pentru a dezactiva OneDrive, dă clic pe cheia OneDrive și alege opțiunile New → DWORD (32-bit) Value / DWORD (64-bit) Value (în funcție de tipul sistemului de operare instalat, fie pe 32 de biți, fie pe 64 de biți).
Va fi creată o nouă valoare în OneDrive, pe care va trebui să o numești DisableFileSyncNGSC și să o setezi cu valoarea 1.
Repornește sistemul pentru a aplica modificările.
Dezinstalare OneDrive din toate versiunile de Windows
Pe lângă dezactivare completă a OneDrive se mai poate face și dezinstalarea programului – între cele două operații nu există nicio diferență decât că în cel de-al doilea caz se va elimina parțial și fișierele programului OneDrive, însă acestea se pot reinstala ulterior.
Dezinstalarea va cuprinde două etape.
1. Dezinstalarea programului OneDrive
Apasă tastele Windows + R, scrie cmd și apasă enter. Se va deschide Command Prompt, din care va trebui să execuți comenzile de mai jos.
Pentru eliminarea din memorie a programului OneDrive:
TASKKILL /f /im OneDrive.exe
Pentru efectuarea operației de dezinstalare a OneDrive:
- dacă sistemul este pe 64 de biți: %systemroot%\SysWOW64\OneDriveSetup.exe /uninstall
- dacă sistemul este pe 32 de biți: %systemroot%\System32\OneDriveSetup.exe /uninstall
2. Eliminarea regiștrilor responsabili de existența panoului de navigare OneDrive în Windows Explorer
Apasă tastele Windows + R, scrie regedit și apasă enter. Se va deschide editorul de regiștrii al Windows-ului.
Ștergeți următoarele chei:
- HKEY_CLASSES_ROOT\Wow6432Node\CLSID\{018D5C66-4533-4307-9B53-224DE2ED1FE6}
- HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{018D5C66-4533-4307-9B53-224DE2ED1FE6}
Reinstalarea OneDrive după ce s-a făcut dezinstalarea
Pentru a reinstala OneDrive execută în Command Prompt următoarele comenzi:
- pentru Windows pe 64 de biț: %systemroot%\SysWOW64\OneDriveSet.exe
- pentru Windows pe 32 de biți: %systemroot%\System32\OneDriveSetup.exe
***
Dezactivarea sau dezinstalarea OneDrive se va efectua pentru toți utilizatorii sistemului. Pentru a reactiva OneDrive revocă modificările făcute, iar pentru a reinstala OneDrive urmează pașii de reinstalare menționați mai sus.