Care este lungimea ideala a titlurilor si articolelor de blog

Scopul principal al blogurilor este acela de a distribui informatie unui numar cat mai mare de cititori iar pentru a face acest lucru trebuie luate in considerare doua aspecte foarte importante:
  • calitatea informatiilor continute;
  • gradul de vizibilitate si raspandire al paginilor blogului in mediul online.
In acest articol am sa ma refer doar la calitatea rezultata din volumul de informatie a unei pagini web si marirea vizibilitatii acesteia pe motoarele de cautare.

Atunci cand o persoana este interesata de ceva pe internet va efectua o cautare dupa niste cuvinte cheie pe un motor de cautare. In lista cu rezultatele afisate in urma cautarii, titlul paginilor relevante va avea fontul cel mai mare, deci se poate spune ca primul lucru pe care utilizatorul il vizualizeaza este titlul paginii. Daca titlul este prea lung, acesta nu va fi afisat in intregime, iar asta poate determina utilizatorul sa-si piarda interesul - tocmai pentru ca nu este sigur daca pagina respectiva ofera intradevar ceea ce cauta.

Pe langa titlul paginilor, in lista cu rezultate se va afisa si un text scurt de circa 40 de cuvinte constituind fragmente din continutul paginii care sunt relevante cu expresia cautata pe motorul de cautare.
cum se afiseaza un articol pe google

Cum se realizeaza indexarea unui site in Google

Google este cel mai folosit motor de cautare din lume, peste 88% dintre toate cautarile efectuate provin de pe acesta. Drept urmare, nu se poate vorbi de prezenta sau promovarea unui site in mediul online decat prin preajma modului in care Google detecteaza noile website-uri si paginile acestora si mai ales, modului in care paginile de pe web descoperite sunt clasificate in functie de importanta si relevanta lor tinand cont de prezenta anumitor cuvinte cheie. Al doilea cel mai folosit motor de cautare este Bing, cu putin peste 4% din totalul cautarilor. Alte motoare de cautare importante, impreuna cu evolutia gradului de folosire al acestora intre anii 2010-2015, gasesti in graficul de mai jos.
Statistic: Worldwide market share of leading search engines from January 2010 to April 2015 | Statista
Mai multe statistici pe Statista

Atunci cand pe web apare continut nou, de exemplu un nou site sau pagina web, pentru ca acel continut sa fie prezent si pe motoarele de cautare trebuie ca motorul de cautare sa acceseze continutul nou folosind crawler-ul propriu - denumit si robot, sa verifice daca site-ul pe care se afla continutul permite accesarea acestuia de catre crawlere, si, in cele din urma, sa stabileasca contextul in care continutul va fi expus printre rezultatele unei cautari pe respectivul motor de cautare - proces cunoscut si ca indexare. In cele ce urmeaza am sa prezint mai in detaliu ce este un crawler si cum se realizeaza indexarea.

Ce este PageRank si cum se poate mari ?

O cautare pe Google, Bing sau orice alt motor de cautare va afisa o lista cu paginile cele mai relevante. Pentru ca pot exista foarte multe pagini care sa corespunda unor cuvinte cautate, ba chiar mai mult, continutul relevant sa fie aproape identic cu cel al altor pagini, se pune problema asupra modului cum motoarele de cautare interpreteaza importanta unui website de pe internet in raport cu celelalte website-uri asemanatoare. Tocmai pentru ca exista foarte multe pagini cu acelasi tip de continut - adica trateaza aceleasi tipuri de subiecte (IT,calculatoare, dieta, etc.), din punct de vedere al continutului si, mai ales, pentru ca marea majoritate a personalelor care cauta informatii pe un motor de cautare vor accesa doar primele rezultate, mediul online a devenit unul competitiv pentru administratorii de website-uri care doresc obtinerea unei pozitii cat mai bune pentru o serie de cuvinte cheie, dar si inovativ pentru dezvoltatorii de platforme de cautare online, acestia fiind nevoiti sa imbunatateasca algoritmi prin care stabilesc relevanta pagilor web.

Page Rank, care tradus inseamna rangul Page, numele tragandu-i-se de la dezvoltatorul sau Larry Page, este un concept preluat de catre compania Google si folosit in cadrul celebrului sau motor de cautare. Conform definitiei oficiale data de Google, Page Rank-ului este un algoritm care va acorda o nota de la 0 la 10 unui site si care are are rolul de a “masoara obiectiv importanta paginilor si este calculat cu o formula de mai mult de 500 de milioane de variabile si mai mult de 2 miliarde de termeni. PageRank foloseste structura vasta de legaturi web ca o unealta organizationala. In esenta, Google interpreteaza o legatura de la Pagina A la Pagina B ca un “vot” din partea Paginii A pentru Pagina B. Google evalueaza importanta unei pagini dupa voturile pe care le primeste. Google analizeaza, de asemenea, pagina ce distribuie voturile.”

Cu alte cuvinte, Page Rank este un algoritm specific celui mai folosit motorului de cautare - Google, insa algoritmi asemanatori sunt folositi pentru stabilirea importantei paginilor si pe alte motoare de cautare.

Reducerea in dimensiune a imaginilor fara a pierde din calitate

O imagine face cat o mie de cuvinte! Oriunde ai naviga pe internet imaginile reprezinta o parte consistenta a continutului acestuia. Calitatea imaginilor create de aparate foto moderne este de o claritate si calitate exceptionala, ba chiar mai mult, evolueaza odata cu asaltul tehnologic continuu. Insa o calitate marita presupune automat si ca dimensiunea fotografiilor este direct proportionala cu aceasta, iar acest lucru nu este neaparat un aspect negativ pentru ca suporturile de stocare nu numai ca ofera o memorie uriasa de stocare dar sunt si accesibile ca pret.

Problema apare atunci cand dorim sa expunem pe internet imagini de mare dimensiune iar acest lucru implica congestionarea traficului in retea, durata prea mare de upload si download, incarcarea lenta a paginilor web sau a mail-urilor, s.a.. Plus ca dintr-o imagine de foarte buna calitate se pot afla foarte multe detalii grafice efectuand operatii de prelucrare a acestora sau pur si simplu marind imaginea intr-o anumita zona; tocmai de aceea este indicat ca imaginile personale expuse pe internet, cu precadere cele expuse pe retelele de socializare, sa fie redimensionate la o rezolutie mai mica si reduse la un nivel mediu de calitate. Motivul? Protejarea intimitati si identitatii.

Necesitatea reducerii in dimensiune sau calitate a unei imagini, amandoua operatii fiind intr-o stransa legatura, poate sa apara in multe situatii. Daca utilitatea acestui procedeu este evidenta si adresata mai multor categorii de utilizatori, de la administratori si dezvoltatori web, bloggari, designeri, fotografi, pana la utilizatori obisnuiti; modalitatea prin care se poate face acest lucru, limitele si avantajele micsorarii in dimensiune a imaginilor au cateva caracteristici care trebuie mentionate.

In primul rand, ochiul uman are un anumit grad de receptivitate la stimulii vizuali expusi pe un ecran - care difera de la om la om, iar acest fapt permite ca unei imagini sa i se poata reduce calitate (si implicit dimenisunea ocupata pe disc) pana la limita in care ochiul uman nu gaseste nici o diferenta evidenta fata de imaginea originala.

Setarea tastaturii în limba română (Windows)

ăâîşţ
Pentru a putea scrie în limba română pe calculator, adică folosind și diacriticile românești, este nevoie de efectuarea unor setări ce țin de tastatura. Setarea tastaturii în limba română nu trebuie confundată cu folosirea Windows-ului în română deoarece una nu o include neaparat pe cealaltă. Dacă pentru a seta o limbă în cadrul interfețelor grafice din windows, alta decât cea de baza (lb. engleza), este nevoie de instalarea unor pachete adiționale, setarea tastaturii într-o altă limbă este o caracteristică inclusă deja în sistemul de operare Windows și se poate face simplu și rapid, din panoul de control.

Chiar dacă tastatura este fără diacritice românești (ă,â,î,ș și ț), acestea se pot substitui cu anumite taste. Exemple de taste substituite în cazul unei tastaturi în formatul Engleză Internațional:
  • [ → ă
  • ] → î
  • ; → ș
  • ' → ț
  • \ → â

Cum să identifici dispozitivele necunoscute din Windows

Există o mulţime de dispozitive care se pot conecta la calculator, unele dintre ele instalându-şi driverele necesare imediat după conectare, de exemplu memoriile usb; altele sunt livrate împreuna cu un CD / DVD ce conţine driverul necesar. În mod normal, atunci când se conectează un dispozitiv care nu are driver-ul necesar instalat, in unealta de sistem Device Manager acesta va apărea listat în cadrul categoriei de dispozitiv din care face parte (video, de sunet, de memorie, etc.). Mai există însă şi dispozitive care nu numai că nu au driver-ul necesar instalat dar nici nu furnizează informaţii generale de identificare, iar acest lucru face ca utilizatorul să fie în imposibilitatea de a cauta driver-ul corespunzător. De regulă, astfel de dispozitive sunt conectate intern - din interiorul computerului - iar instalarea unui sistem de operare Windows cu o versiune învechită față de data la care a fost produs calculatorul va face ca acestea sa nu fie recunoscut de catre Windows.

Un dispozitiv va fi catalogat drept necunoscut de către Windows atunci când sistemul de operare nu are driver-ul corespunzător acestuia sau nu are mediul software care sa permită instalarea driverului necesar. În acest articol am să ilustrez o modalitate de a identifica astfel de dispozitive pentru ca ulterior să cauţi şi să descarci driver-ul acestuia de pe site-ul producatorului.