Cum să afli de unde a fost trimis un email

Adresa de email este un element de bază pentru orice persoană care accesează internetul. Prin intermediul ei se poate realiza atât corespondența cu alte persoane sau cu evenimentele, respectiv noutățile din sfera personală sau profesională de interese, cât și identificarea și autentificarea utilizatorilor pe diverse site-uri sau servicii online. Ținând cont că recepționarea de noi email-uri este ceva banal și se întâmplă de obicei cu regularitate, se poate dori uneori aflarea regiunii sau zonei geografice a calculatorului de unde a fost trimis un email.

Această localizare nu va fi una exactă, ci una sumară, de exemplu se poate ști țara de origine, poate chiar orașul sau o zona explicită a orașului. Tot legat de localizare, mai trebuie spus și că nu întotdeauna este posibilă, ci de regulă doar atunci când trimiterea emailului s-a realizat de pe un client de email instalat pe calculator. Dacă email-ul a fost trimis online, adică din browser, atunci localizarea nu va fi a calculatorului persoanei care a trimis email-ul, ci al server-ului web care a primit cererea de trimitere email, caz în care nu se poate detecta în realitate de unde a fost trimis emailul.

Cum selectezi eficient multiple foldere și fișiere în Windows

Utilizarea unui calculator presupune interacțiunea frecventă cu fișiere și foldere, motiv pentru care mutarea, copierea, ștergerea sau pur și simplu selectarea de multiple elemente într-un mod eficient se poate face doar prin intermediul unor scurtături.

Selectarea mai multor fisiere în Windows
Există mai multe tipuri de selecție multiplă care se pot face în sistemul de operare Windows. În continuare vor fi prezentate principalele cazuri și modul în care acestea pot fi aplicate.

Cum să elimini sau să adaugi caracteristici în Windows

Odată instalat, sistemul de operare Windows înglobează o serie de caracteristici sau folosește niște unelte dintr-o listă mai mare de posibile caracteristici sau programe ce aparțin de Windows. În mod prestabilit, o parte dintre acestea sunt activate, dar în același timp o mulțime de alte caracteristici și unelte sunt dezactivate. Folosind o interfață din Windows se poate stabili manual care dintre acestea să fie activate și care să fie dezactivate, contribuid în acest fel la optimizarea și extinderea utilității sistemului fără a instala software suplimentar.

De exemplu, există posibilitatea de a activa jocurile specifice Windows-ului, de a dezactiva browser-ul Internet Explorer, de a activa serviciul de comunicație textuală între calculatoare - telnet -. sau a serviciului IIS (Internet Information Services) pentru servicii de internet destinate serverelor cu Windows.

Ce poți folosi în loc de Microsoft Office - alternative gratuite

creare și gestiune documente Office gratuit Microsoft Office este o suită de programe care extinde cu mult modalitățile în care un calculator poate fi folosit. Calitatea oferită este excelentă, produsul fiind bineînțeles contra cost, ceea ce poate fi un impediment atât pentru companiile începătoare care trebuie să folosească astfel de software, dar mai ales pentru utilizatorii de rând - până la urmă oricine va avea nevoie la un moment dat să folosească programe precum cele conținute în pachetul de birotică Microsoft Office.

Din fericire există alternative, și nu doar câteva, ci mai multe, atât gratuite cât și contra cost. Ba chiar există și variante online (în cloud) ale programelor din suita Microsoft Office, nefiind nevoie de instalarea programelor pe calculator, ci folosirea directă prin intermediul internetului, fiind necesară doar înregistrarea și cumpărarea de spatiu de stocare cloud auxiliar, în cazul în care cel pus la dispoziție gratuit (de câțiva GB) nu este suficient.

În acest articol am să ma axez doar pe alternativele gratuite la MS Office care conțin programele de birotică standard: de procesare text (Office Word), de calcul tabelar (Office Excel), de creare prezentări multimedia (Office PowerPoint), eventual și altele, precum cele de gestiune baze de date (MS Access), de organizare texte, imagini, documente multimedia (MS OneNote) ș.a.

Ce este hashtag-ul, când și cum să il folosești

hashtag - ce este?
Cum rețelele de socializare și platformele online web 2.0 au un număr foarte mare de utilizatori și un volum vast de informație, pentru a se faciliza găsirea unor texte, pagini și articole de către alți utilizatori a fost nevoie de introducerea clasificării (etichetării) conținutului după anumiți termeni considerați relevanți pentru întregul conținut textual - aceștia fiind cunoscuți drept hashtag.

Hashtag-ul este așadar un termen care este folosit pentru a promova și găsi mai ușor persoane interesate de subiectul postării, care caută informații ce includ termenul respectiv. Rețele de socializare precum Facebook, Twitter, Instagram, Google +, VK și altele, toate permite etichetarea conținutului atunci când sunt definte hashtag-uri.

Cum să accesezi simultan mai multe conturi pe un site

Mediul online conține o suită foarte mare de platforme care pot fi accesate gratuit, de exemplu Google, Gmail, Facebook, Twitter, Instagram și multe altele, și care fac ca internetul să poată fi folosit într-o mulțime de situații, atât cu scop personal, cât și în interes profesional. Orice persoană cu acces regulat la internet are cel puțin un cont Google (și deci și de GMail și alte servicii ale acestuia), Facebook, Hi5 sau multe altele.

Toate servicile importante din online permit logarea pe termen lung a unui utilizator (prin activarea opțiunii „Tine-mă logat”), care va face posibilă reaccesarea ulterioară a contului fără a repeta procesul de logare. Ținând cont că un calculator poate fi folosit de către mai multe persoane sau că se pot crea mai multe conturi pe același website, se poate ajunge în situația în care să fie nevoie de logarea pe un site cu multiple conturi.

Cea mai evidentă soluție ar fi deconectarea de la contul curent și logarea cu un alt cont, însă acest lucru poate fi un dezavantaj, pentru că nu se pot folosi ambele conturi în același timp. În acest mini tutorial veți afla, pentru cei care nu stiu încă, cum să accesezi simultan mai multe conturi online, în majoritatea cazurilor, acest lucru fiind permis.