Cum rezolvi eroarea „Servicii Google Play s-a oprit” (Android)

De ce apare eroarea Servicii Google Play s-a oprit în mod neașteptat
Mesajele de eroare „Din păcate Servicii Google Play s-a oprit”, „Magazin Google Play s-a oprit” sau  „com.google.process.gapps s-a oprit în mod neașteptat” pot face referire la o aceeași problemă, care deși este migălos de deslușit, se poate totuși rezolva în cele din urmă, cel puțin pe majoritatea dispozitivelor Android.

Despre „... procesul com.google.process.gapps s-a oprit” am mai scris și aici, unde am prezentat o modalitate de remediere a erorii - prin reactivarea Managerului de descărcare, respectiv prin ștergerea memoriei cache și a datelor aplicației. Acest articol reprezintă o adăugire a acelei modalități, în cazul în care aplicarea pașilor de acolo nu duce la eliminarea mesajului; mai mult decât atât, reprezintă o soluție și pentru erorile serviciile google play/magazinul google play s-a oprit.

În cele ce urmează voi explicita prin imagini mai multe modalități prin care poți rezolva oricare dintre erorile amintite mai sus. Recomandarea mea este să iei fiecare modalitate pe rând, iar după ce ai urmat toți pașii să testezi dacă mesajul mai apare; dacă da, atunci purcede la modalitatea următoare.

Atenție! Ștergerea memoriei cache va duce la eliminarea datelor temorare (și nefolositoare utilizatorului) folosite de aplicație iar ștergerea datelor va duce la eliminarea datelor stocate în aplicație (mesaje, informații personale etc.). Pentru a nu pierde datele unei aplicații va trebui să faci o copie de siguranță a acestora - dacă acest lucru este posibil.

cel.ro%20

1. Șterge memoria cache și datele aplicației la care face referire mesajul de eroare (soluție particularizată)


Dacă eroarea apare în timpul accesării unei anumite aplicații sau este legată de o aplicație anume, sunt mari șanse ca aplicația respectivă să fie sursa propriu-zisă a erorii, și deci problema să fie doar un caz izolat.

Ștergerea memoriei cache a aplicației respective va duce la eliminarea fișierelor temporare ale aplicație - nu va avea niciun efect asupra setărilor sau datelor care sunt folosite de aplicație.

Du-te la SetăriAplicații → Toate și caută aplicația cu pricina. Accesează aplicația și apasă butonul Goliți memoria cache (Clear cache).

Testează dacă mesajul încă mai apare, reaccesând aplicația. Dacă tot apare, se poate recurge inclusiv la ștergerea datelor corespunzătoare aplicației, prin apăsarea butonului Șterge date (Clear data) - care va avea ca rezultat eliminarea setărilor, stării (de exemplu nivelurile terminate ale unui joc) și configurației interne ale aplicației.

Un alt pas de urmat ar mai fi și eliminarea actualizărilor, eventual dezinstalarea aplicației, apoi instalarea acesteia din nou - dacă acest lucru este posibil.

Am exemplificat acest procedeu pe Managerul de descărcare, responsabil pentru afișarea mesajului Din păcate com.google.process.gapps s-a oprit.” O altă eroare frecventă este „Din păcate Magazin Google Play s-a oprit”, eroare legată cu aplicația Magazin Google Play, caz în care, pentru a o rezolva, trebuie să ștergi memoria cache și datele aplicației.

2. Șterge datele aplicațiilor Servicii Google Play, Magazin Google Play și Google Service Framework (soluție generală)


Dacă eroarea nu ține strict de o anumită aplicație atunci înseamnă că aceasta are legătură directă cu serviciile Google Play, caz în care trebuie să se șteargă toate datele care îi corespund. Ștergerea va duce la eliminarea setărilor, preferințelor și a altor tipuri de date ce aparțin aplicației - însă nu va afecta starea altor aplicații (și în niciun caz a fișierelor existente pe telefon sau tabletă), plus că setările și preferințele pentru Google Play pot fi restabilite automat ulterior.

Du-te la Setări → Aplicații → Toate și accesează aplicația Servicii Google Play (Google Play Services). Mai departe apasă butonul Gestionați spațiul (Manage space).


În josul paginii vei întâlni butonul Șterge toate datele (Clear all data), accesează-l, apoi confirmă efectuarea operației.



Reveniți la lista cu toate aplicațiile și accesați aplicația Magazin Google Play (Google Play Store). Va trebui să dați clic pe Opriți forțat și să apăsați Ștergeți memoria cache și Ștergeți datele.


Același lucru trebuie să îl faceți și pentru aplicația Google Service Framework.

3. Resetează preferințele tuturor aplicațiilor


Dacă nici modalitatea anterioară nu rezolvă problema, se mai poate recurge și la resetarea preferințelor tuturor aplicațiilor - adică revenirea setărilor la starea originală (de imediat de după instalare).

Du-te la Setări → Aplicații → Toate (All) și apasă butonul de opțiuni generale (cel constituit din trei puncte verticale) care apare în colțul din dreapta-sus, și apoi apasă butonul Resetați preferințe aplicații.


4. Șterge informațiile de logare ale contului Google, repornește dispozitivul și introdu-le din nou


O altă modalitate pe care o mai poți încerca este să îți ștergi temporar datele de logare în contul Google - nu vei elimina contul, ci doar vei șterge asocierea dispozitivului cu contul Google.

Pentru ștergerea contului du-te la Setări (Settings) → Conturi (Accounts) → Google → accesează contul Google → Opțiuni (Options) → apasă butonul din dreapta sus (cele 3 pătrățele aliniate vertical) → alege opțiunea Eliminați contul (Remove account).

Dacă există mai multe conturi, operația trebuie repetată pentru fiecare cont în parte.


Pentru ca eliminarea să fie deplină, repornește dispozitivul. Apoi, pentru a te reconecta la contul Google, trebuie doar să accesezi magaziul Google Play sau altă orice altă aplicație care folosește serviciile Google Play, caz în care vei fi redirecționat spre ecranul de logare în cont.

Adăugarea contului se mai poate face și din același meniu de la care s-a efectuat eliminarea - prin selectarea opțiuni de adăugare cont nou.

5. Revino la setările din fabrică sau actualizează sistemul de operare Android


Dacă niciuna din metodele amintite nu a funcționat, tot ce mai rămâne de făcut este să revi la setările din fabrică ale sistemului de operare Android, să consulți un service sau dacă telefonul/tableta este în garanție să il dai la reparat, respectiv să actualizezi versiunea de Android.

Vezi cum se resetează telefonul sau tableta în tutorialul Cum se face resetarea telefonului sau tabletei | Android.

--
Cât de des îți apare mesajul de eroare și în ce context? Te-au ajutat aceste modalități să rezolvi problema? - dacă da, care dintre ele mai exact.