Erori la accesarea sau descărcarea de aplicații din Google Play [Rezolvare]

Ai probleme la accesarea sau descărcarea unei aplicații din Google Play? Acest articol te va ghid pas cu pas în rezolvarea erorilor de accesare și descărcare apărute uzual la telefoanele sau tabletele cu Android.

erori google play

Atunci când o aplicație nu poate fi descărcată din magazinul Play, respectiv când Google Play nu se poate accesa, va fi afișat un mesaj de eroare precum:
  • Nicio conexiune
  • Eroare la recuperarea informațiilor de pe server. [RPC:S-7:AEC-0]
  • Aplicația nu a putut fi descărcată din cauza unei erori. (927)
  • Conexiunea a expirat

În cele ce urmează am să prezint cum să elimini erorile amintite mai sus. Urmează pașii prezentați în continuare, iar după fiecare pas verifică dacă eroarea mai există , iar dacă da, abia atunci urmează și restul pașilor, până când problema dispare.

În cazul în care smartphone-ul sau tableta este setată în limba engleză, mesajele apărute vor fi următoarele:
  • No connection
  • Error retrieving information from server. [RPC:S-7:AEC-0]
  • AppName could not be downloaded due to an error. (927)
  • Connection timed out

(Pas inițial) Verifică dacă există acces la internet, iar dacă da, repornește telefonul/tableta


Pentru a putea descărca o aplicație din magazinul Google Play trebuie să existe o conexiune validă la internet; dacă aceasta nu există atunci va fi afișat un mesaj de eroare precum Nicio conexiune sau Conexiunea a expirat.

Trebuie deci să ne asigurăm că există acces la internet, iar pentru a face acest lucru trebuie să deschidem aplicația de navigare pe internet și să accesăm o pagină web, de exemplu www.adibarbu.ro.

Dacă pagină web nu poate fi accesată, înseamnă că există o problemă de conectivitate, fie cauzată de setări, fie pur și simplu nu există acces la internet. Asigură-te că există acces la internet prin rețeaua mobilă sau prin wireless (eventual prin alte medii de conexiune) și că setările telefonului permit accesarea internetului.

Dacă pagina a fost accesată, înseamnă că există acces la internet și deci există o altă eroare care împiedică descărcarea de aplicațiilor din Google Play. Pentru a ne asigură că eroarea nu este una temporară, trebuie să restartăm device-ul și să verificăm dacă eroarea a dispărut.

(Pas inițial) Verifică dacă există suficient spațiu liber disponibil


Dacă telefonul sau tableta nu are suficient spațiu liber disponibil, atunci nici nu se va putea realiza nici operația de descărcare de aplicații sau conținut din Google Play. De obicei, eroare apărută în acest caz este „Eroare la descărcarea aplicației. Spațiul de stocare este insuficient” , însă se poate și să se afișeze și una dintre erorile de mai sus.

1. Actualizează data și timpul device-ului


O posibilă cauză a erorii poate fi data și timpul la care este setat telefonul, care nu este în concordanță cu cel de pe server-ul aplicației Google Play.

Mai departe, va trebui să sincronizăm data și timpul pentru ca acestea să corespundă. Urmează pașii:
  • Du-te la Setări → Data și ora.
  • Dacă opțiunile „Data și ora automată” și „Fusul orar automat” sunt bifate, atunci debifați-le.
  • Modifică data și ora astfel încât acestea să fie incorecte și apoi salvează modificările.
  • Bifează din nou căsuțele pentru „Data și ora automată” și „Fusul orar automat”.

2. Elimină datele temporare folosite de aplicația Google Play - resetarea setărilor


Până acum știm că există acces la internet și că eroarea nu este legată de o posibilă nesincronizare între timpul setat pe device și cel de pe serverele Google Play. Rezultă că problema ar putea fi la aplicația Google Play sau serviciile Google Play.

Tocmai de aceea, în continuare, vor trebui eliminate datele folosite de aplicație și golită memoria cache a acesteia. Cu alte cuvinte vom reseta setările Google Play și datele temporare ale acesteia.

Du-te la Setări → Aplicații (sau Managerul de aplicații în funcție de versiune Android). Din lista cu aplicații instalate, urmează instrucțiunile:

Accesează Magazin Google Play (Google Play Store, în engleză) → Goliți memoria cache → Ștergeți datele.

Accesează Google Services Framework → Goliți memoria cache → Ștergeți datele.

Accesează Managerul de descărcări → Goliți memoria cache → Ștergeți datele. Dacă aplicația Manager de descărcări este dezactivată, atunci apasă butonul Activați. (Managerul de descărcări este o aplicație fără de care nu se pot descărca date de pe internet.)

3. Reinstalează actualizările aplicației Google Play Store


Dacă resetarea setărilor pentru magazinul Google Play nu a rezolvat problema, se poate recurge la dezinstalarea și la instalarea din nou a actualizărilor disponibile pentru Google Play.

Urmează pașii:
  • Du-te la Setări → Aplicații (sau Managerul de aplicații).
  • Accesează Magazin Google Play → Dezinstalați actualizările.
  • Când ți se solicită să resetezi aplicația Magazin Play la versiunea din fabrică, atingeți OK.

Din ecranul de pornire al dispozitivului, deschide aplicația Magazin Play, în timp ce sunteți conectați la internet. Se va instala automat actualizările disponibile pentru magazinul Google Play.

4. Instalează actualizările de sistem disponibile


Se poate ca aplicația Magazin Play să fi fost actualizată, însă să nu mai fie compatibilă cu versiune de Android și cu configurația curentă a acestuia. Drept pentru care trebuie să se instaleze și actualizările disponibile pentru sistem, presupunând că acestea există.

Du-te la Setări.
Selectează Despre sau Actualizări de sistem (în funcție de dispozitiv).
În cazul în care este disponibilă o actualizare, urmați instrucțiunile de pe ecran pentru a o instala.

5. Reconectează-te la contul Google


Dacă după ce ați executat procedeele anterioare, tot nu se poate acces sau descărca aplicații din Google Play, mai puteți încerca și să ștergeți contul de Google de pe tabletă/telefon și să-l adăugați din nou:

Deconectare de la contul Google:
Du-te la Setări (Settings) → Conturi (Accounts) → Google → Click pe userul tău de Gmail →Opțiuni (Options) – butonul din dreapta sus cu cele 3 pătrățele unul peste altul → Eliminați contul (Remove account).

Adăugare cont Google:
Du-te la Setări (Settings) → Conturi (Accounts) →Adăugare cont (Add account) → GoogleExistent (Existing) → Introdu informațiile de logare în contul Gmail→ Următorul (Next) → Terminare (Finish).

6. Resetează telefonul / tableta la setările din fabrică


Dacă niciunul dintre pașii menționați nu au rezolvat problema, tot ce se mai poate face este să se restabilească telefonul/tableta la setările din fabrică – adică resetarea dispozitivului.

Vezi cum se face resetarea la Android-ul din fabrică.

***

Ai reușit să accesezi magazinul Google Play sau/și să descarci conținut din acesta?
Postări similare
- Anunț sponsorizat -