Reclama prezenta in mediul online are rolul de a aduce profit celui care administreaza sau detine un site web si ofera variate servicii online, de la insusi continutul, de exemplu articole, tutoriale, videoclipuri etc. pana la aplicatii cum sunt cele de email, retele de socializare sau alte servicii din online.
Reclama are mai multe forme, unele sunt vizibile altele nu. Forma cea mai raspandita de reclama este banner-ul - o imaginie statica sau animata in care se expune date promotionale ale unor companii sau produse iar daca utilizatorul este interesat si da click acesta va fi dus la pagina de prezentare a companiei sau a produsului - insa sunt din in ce mai raspandite si alte forme de reclama, de exemplu videoclipurile de prezentare si advertorialele (cand continutul unui articol are menirea de a face reclama la ceva), cele din urma fiind uneori dificil de identificat la prima vedere.
Faptul ca pe un site exista reclame, de orice fel ar fi acestea, este un lucru bun, inseamna ca sunt diferite companii care platesc pentru a-si mari numarul de clienti sau pentru a-si promova imaginea, si in acelasi timp cel care se ocupa cu site-ul respectiv incaseaza venituri, care difera in functie de anumite criterii; astfel continutul site-ului sau serviciile existente pe site pot fi deseori oferite gratuit. Ceea ce este total benefic pentru toata lumea, majoritatea site-urilor pe care le accesam zi de zi sunt gratuite: google, youtube, facebook, conturile de email etc. Daca pe aceste siteuri nu ar aparea reclame atunci cu siguranta acestea nu ar mai fi fost gratuite.
Reclama are mai multe forme, unele sunt vizibile altele nu. Forma cea mai raspandita de reclama este banner-ul - o imaginie statica sau animata in care se expune date promotionale ale unor companii sau produse iar daca utilizatorul este interesat si da click acesta va fi dus la pagina de prezentare a companiei sau a produsului - insa sunt din in ce mai raspandite si alte forme de reclama, de exemplu videoclipurile de prezentare si advertorialele (cand continutul unui articol are menirea de a face reclama la ceva), cele din urma fiind uneori dificil de identificat la prima vedere.
Faptul ca pe un site exista reclame, de orice fel ar fi acestea, este un lucru bun, inseamna ca sunt diferite companii care platesc pentru a-si mari numarul de clienti sau pentru a-si promova imaginea, si in acelasi timp cel care se ocupa cu site-ul respectiv incaseaza venituri, care difera in functie de anumite criterii; astfel continutul site-ului sau serviciile existente pe site pot fi deseori oferite gratuit. Ceea ce este total benefic pentru toata lumea, majoritatea site-urilor pe care le accesam zi de zi sunt gratuite: google, youtube, facebook, conturile de email etc. Daca pe aceste siteuri nu ar aparea reclame atunci cu siguranta acestea nu ar mai fi fost gratuite.