Cum afli informații despre persoana care deține o adresă de email

Ți s-a întâmplat vreodată să primești un email de la o adresă necunoscută, iar înainte de a răspunde la email și de a stabili o legătură prin poșta electronică, să vrei să știi mai multe detalii legate de cine este persoana care deține contul respectiv de email?

Sunt mai multe moduri prin care poți face acest lucru, în cel mai bun caz poți afla exact cine este persoana care are adresa de email respectivă, fără să fie nevoie de o comunicare directă, iar acest lucru este util, pentru că se poate evita primirea de ulterioare emailuri SPAM, tentative de fraudă informatică sau infectări cu malware.

În continuare vor fi prezentate 4 modalități prin care, pe baza unei adrese de email, se poate căuta în variate surse online informații legate de deținătorul adresei de email și activitățile pe care acesta le efectuează pe internet.

Cum să afli de unde a fost trimis un email

Adresa de email este un element de bază pentru orice persoană care accesează internetul. Prin intermediul ei se poate realiza atât corespondența cu alte persoane sau cu evenimentele, respectiv noutățile din sfera personală sau profesională de interese, cât și identificarea și autentificarea utilizatorilor pe diverse site-uri sau servicii online. Ținând cont că recepționarea de noi email-uri este ceva banal și se întâmplă de obicei cu regularitate, se poate dori uneori aflarea regiunii sau zonei geografice a calculatorului de unde a fost trimis un email.

Această localizare nu va fi una exactă, ci una sumară, de exemplu se poate ști țara de origine, poate chiar orașul sau o zona explicită a orașului. Tot legat de localizare, mai trebuie spus și că nu întotdeauna este posibilă, ci de regulă doar atunci când trimiterea emailului s-a realizat de pe un client de email instalat pe calculator. Dacă email-ul a fost trimis online, adică din browser, atunci localizarea nu va fi a calculatorului persoanei care a trimis email-ul, ci al server-ului web care a primit cererea de trimitere email, caz în care nu se poate detecta în realitate de unde a fost trimis emailul.

Cum să selectezi cât mai eficient mai multe foldere sau/și fișiere

Utilizarea unui calculator presupune interacțiunea frecventă cu fișiere și foldere, de aceea pentru a putea muta, copia sau șterge rapid multiple documente sau directoare din sistem trebuie uneori să se cunoască anumite scurtături și funcții de selectare multiplă în Windows, pentru că în anumite cazuri prin simpla selectare cu mausul nu se poate realiza această operația dintr-o dată.

Selectarea rapidă a mai multor fișiere sau/și foldere, indiferent de caz, constituie un lucru de bază în utilizarea calculatorului, orice utilizator care folosește frecvent un calculator ar trebui să stie cum se face, și ținând cont că sunt mai multe modalități prin care se poate efectua selectarea multiplă, cea mai rapidă este de regulă și cea mai eficientă.

Există mai multe tipuri de selecție care se pot face în Windows, în continuare vor fi descrise modalitățile prin care acestea pot fi aplicate.

Cum să elimini sau să adaugi caracteristici în Windows

Odată instalat, sistemul de operare Windows înglobează o serie de caracteristici sau folosește niște unelte dintr-o listă mai mare de posibile caracteristici sau programe ce aparțin de Windows. În mod prestabilit, o parte dintre acestea sunt activate, dar în același timp o mulțime de alte caracteristici și unelte sunt dezactivate. Folosind o interfață din Windows se poate stabili manual care dintre acestea să fie activate și care să fie dezactivate, contribuid în acest fel la optimizarea și extinderea utilității sistemului fără a instala software suplimentar.

De exemplu, există posibilitatea de a activa jocurile specifice Windows-ului, de a dezactiva browser-ul Internet Explorer, de a activa serviciul de comunicație textuală între calculatoare - telnet -. sau a serviciului IIS (Internet Information Services) pentru servicii de internet destinate serverelor cu Windows.

Ce poți folosi în loc de Microsoft Office - alternative gratuite

creare și gestiune documente Office gratuit Microsoft Office este o suită de programe care extinde cu mult modalitățile în care un calculator poate fi folosit. Calitatea oferită este excelentă, produsul fiind bineînțeles contra cost, ceea ce poate fi un impediment atât pentru companiile începătoare care trebuie să folosească astfel de software, dar mai ales pentru utilizatorii de rând - până la urmă oricine va avea nevoie la un moment dat să folosească programe precum cele conținute în pachetul de birotică Microsoft Office.

Din fericire există alternative, și nu doar câteva, ci mai multe, atât gratuite cât și contra cost. Ba chiar există și variante online (în cloud) ale programelor din suita Microsoft Office, nefiind nevoie de instalarea programelor pe calculator, ci folosirea directă prin intermediul internetului, fiind necesară doar înregistrarea și cumpărarea de spatiu de stocare cloud auxiliar, în cazul în care cel pus la dispoziție gratuit (de câțiva GB) nu este suficient.

În acest articol am să ma axez doar pe alternativele gratuite la MS Office care conțin programele de birotică standard: de procesare text (Office Word), de calcul tabelar (Office Excel), de creare prezentări multimedia (Office PowerPoint), eventual și altele, precum cele de gestiune baze de date (MS Access), de organizare texte, imagini, documente multimedia (MS OneNote) ș.a.

Ce este hashtag-ul, când și cum să il folosești

hashtag - ce este?
Cum rețelele de socializare și platformele online web 2.0 au un număr foarte mare de utilizatori și un volum vast de informație, pentru a se faciliza găsirea unor texte, pagini și articole de către alți utilizatori a fost nevoie de introducerea clasificării (etichetării) conținutului după anumiți termeni considerați relevanți pentru întregul conținut textual - aceștia fiind cunoscuți drept hashtag.

Hashtag-ul este așadar un termen care este folosit pentru a promova și găsi mai ușor persoane interesate de subiectul postării, care caută informații ce includ termenul respectiv. Rețele de socializare precum Facebook, Twitter, Instagram, Google +, VK și altele, toate permite etichetarea conținutului atunci când sunt definte hashtag-uri.

Cum să accesezi simultan mai multe conturi pe un site

Mediul online conține o suită foarte mare de platforme care pot fi accesate gratuit, de exemplu Google, Gmail, Facebook, Twitter, Instagram și multe altele, și care fac ca internetul să poată fi folosit într-o mulțime de situații, atât cu scop personal, cât și în interes profesional. Orice persoană cu acces regulat la internet are cel puțin un cont Google (și deci și de GMail și alte servicii ale acestuia), Facebook, Hi5 sau multe altele.

Toate servicile importante din online permit logarea pe termen lung a unui utilizator (prin activarea opțiunii „Tine-mă logat”), care va face posibilă reaccesarea ulterioară a contului fără a repeta procesul de logare. Ținând cont că un calculator poate fi folosit de către mai multe persoane sau că se pot crea mai multe conturi pe același website, se poate ajunge în situația în care să fie nevoie de logarea pe un site cu multiple conturi.

Cea mai evidentă soluție ar fi deconectarea de la contul curent și logarea cu un alt cont, însă acest lucru poate fi un dezavantaj, pentru că nu se pot folosi ambele conturi în același timp. În acest mini tutorial veți afla, pentru cei care nu stiu încă, cum să accesezi simultan mai multe conturi online, în majoritatea cazurilor, acest lucru fiind permis.

Eliminare notificare mesaj citit sau utilizatorul tastează, în Facebook

Facebook este cea mai accesată rețea socială din Romania. Aceasta furnizează o platformă care permite o comunicare rapidă, iar gestiunea informațiilor personale publice sau private, precum și a grupurilor de prieteni și a sferelor de influență se face cu ușurință. Cu toate astea, Facebook conține și anumite elemente care deși sunt utile, pot fi considerate aspecte negative pentru anumiți utilizatori - este vorba despre afișarea notificărilor 'Seen', atunci când un utilizator citește un mesaj recepționat, și ' .. is typing' atunci când se tastează un mesaj unui utilizator, pe chat sau în mesajul privat.

Facebook nu permite eliminarea acestor notificări din Facebook Chat sau din centrul de mesaje private (Messages), însă acestea pot fi îndepărtate folosind o extensie care să fie instalată în browser. Extensia va opri afișarea notificări Seen și Is typing, cu alte cuvinte utilizatorul care trimite mesajul nu va fi înstiințat ca mesajul a fost citit, iar atunci când se scrie un mesaj, se previne afișarea notificării „Tastează” la utilizatorul căruia îi este destinat mesajul.

Program de instalat driver de rețea LAN sau wireless, fără conexiune la internet

Orice program sau driver existent poate fi găsit pe internet, procesul de descărcare, instalare și folosire fiind foarte simplu, însă pentru a putea accesa internetul ai nevoie de o conexiune la internet care să poată fi folosită de către calculator, iar acest lucru nu se poate face fără driver-ul adaptorului de rețea al PC-ului.

Așadar, după instalarea Windows-ului, primul lucru pe care trebuie să il faci pentru a putea descărca și instala programele, driverele și update-urile dorite actualizate la zi, este instalarea driver-ului de rețea LAN sau wireless, care va permite accesarea internetului. Windows-ul vine integrat cu o colecție mare de drivere, însă se poate întâmpla ca driver-ul necesar adaptorului de rețea al calculatorului tau să nu fie inclus în Windows, în acest caz te confrunți cu o problemă serioasă: nu vei putea folosi internetul - deci nu vei avea cum să instalezi driverele necesare și programele sau update-urile dorite.

Activare Numlock, CapsLock sau ScrollLock la pornirea sistemului

Dacă dorești să activezi automat tastele NumLock, CapsLock sau ScrollLock la pornirea sistemului, tot ce ai de făcut este să modifici un parametru din sistemul de registri ai Windows-ului. În funcție de valoarea parametrului introdus, va fi posibilă activarea prestabilită a oricărei taste speciale dintre cele menționate, eventual activarea simultană a mai multora.

Faptul că la pornirea Windows-ului, utilizatorul nu poate folosi instant anumite taste de pe tastatură, pentru că nu este activată tasta specială corespunzătoare, poate încetini sau afecta intereacțiunea cu utilizatorul - cel mai sugestiv caz este acela în care pentru scrierea parolei de acces la un cont Windows, va trebui să se activeze dinainte tasta NumLock pentru tastele numerice din partea dreaptă a tastaturii.

Cum să afli parola de acces a rețelei wireless la care ești conectat

Ți s-a întâmplat vreodată să uiți parola cu care te-ai conectat la o rețea Wi-Fi? Dacă te-ai conectat la mai multe puncte de acces Wi-Fi (hotspot-uri), de exemplu la rețeaua de acasă, la birou, la un prieten atunci când ai fost în vizită, la un restaurant etc. atunci sunt foarte mari șanse să fi uitat parola folosită, însă vei putea în continuare să accesezi rețeaua respectivă pentru că parola a fost salvată în sistem, iar conectarea se va face automat, fără reintroducerea parolei de acces.

Motivul pentru care ai dori să vezi parola rețelei wireles la care ești în prezent conectat este simplu: pentru a putea accesa rețeaua și de pe alte dispozitive - calculatoare, tablete, smartphone-uri ș.a. - sau pentru a oferi cheia de acces la rețeaua wireless și altor persoane.

Cum să verifici dacă există probleme hardware cu memoria RAM

Memoria RAM este o componentă de bază a oricărui calculator, fără de care sistem de calcul nu poate funcționa, și în care sunt stocate datele care vor fi preluate și analizate de către procesor. Un calculator cu memoria RAM defectă nu prezintă întotdeauna simptome clare că există probleme hardware cu memoria internă.

Toate memoriile interne se vor confrunta la un moment dat cu probleme fizice, care pot fi reparabile sau nu - iar ținând cont că memoriile RAM sunt foarte accesibile ca preț în raport cu garanția și capacitatea de memorie, repararea unei astfel de memorii este nerentabilă, mai ales că nu există pierderi de date, iar placa RAM poate fi înlocuită cu ușurintă cu o alta.

Cum să blochezi programele nesemnate digital în Windows

Permiteți ca următorul program, care aparține unui dezvoltator necunoscut, să facă schimbări pe acest calculator? (Do you want to allow the following program from an unknown publisher to make changes to this computer?) Acest mesaj apare în Windows Vista, 7, 8 și 10 de fiecare dată atunci când un program nesemnat digital de către Microsoft, care are nevoie de drepturi de administrator, este rulat pe calculator.

Semnătura digitală a programelor a fost introdusă special pentru a se mări securitatea sistemului de operare prin limitarea acțiunilor care pot efectua operații critice în sistem. Astfel, atunci când un program este executat în Windows și nu are o astfel de semnătură care atestă faptul că programul este validat ca fiind de încredere, va apărea un mesaj prin care se cere utilizatorului confirmarea acordării drepturilor de acces total la funcțiile sistemului de operare - Run as administrator.

Cum să creezi o comandă rapidă de la tastatură pentru a deschide un program

Creare scurtătură de comandă rapidă pentru rularea automată a unui program la apăsarea acestora.
Atunci când vrei să deschizi un nou program în Windows trebuie să minimizezi programele care sunt afișate pe ecran pentru a putea avea acces la desktop, eventual să cauți programul în meniul de start, respectiv în locația unde acesta este salvat. Există încă o soluție mult mai bună, crearea unei comenzi rapide de la tastatură care să deschidă automat programul.

Tot ce trebuie să faci este să stabilești o serie de taste, de exemplu cum este și cea de deschidere a gestionarului de sarcini (Task Manager), și anume Ctrl + Alt + Del, care atunci când este apăsată va rula programul care a fost asociat cu această combinație de taste. Iar acest proces este foarte simplu în Windows.

Atacurile informatice de tip DDoS - ce sunt și cum funcționează

DDoS (Distributed Denial-of-Service) este un tip de atac informatic care are drept scop scoaterea din uz a unui sistem hardware, respectiv software, procesul în sine neafectând datele care există în sistem (aplicațiile web, adică siturile web, bazele de date, fișierele media etc.), ci doar împiedică temporar accesul utilizatorilor la resursa online respectivă. Atacul va putea fi vizibil utilizatorilor care accesează o pagina sau fișier online prin creșterea în exces a timpului necesar încărcării unei resurse online de pe acel sistem, apariția codului de eroare 508, adică "Resource limit is reached ", care informează cu privire la faptul că limita resurselor fizice sau logice a fost atinsă, sau prin faptul că site-ul va deveni inaccesibil, apărând un mesaj de eroare în acest sens din browser. Așadar, situl fie nu va putea fi accesat, fie paginile acestuia se vor încărca greu, cu frecvente blocaje.

De ce sunt folosite astfel de atacuri și mai ales de către cine, și care este mecanismul de funcționare DDoS vei afla în cele ce urmează.

Protejarea contului de Windows 8 și 10 prin logarea printr-o imagine

Protejarea contului de utilizator din Windows este esențială pentru asigurarea integrității și securității sistemului de operare și a datelor salvate pe calculator. Metoda uzuală de protejare a contului de utilizator în Windows este cea standard - prin care se folosește o parolă. Începând cu versiunea Windows 8, se poate opta și pentru protejarea contului de utilizator printr-o imagine, peste care se va executa o combinație de clicuri și mișcări din mous sau atingeri pe ecranul tactibil, adică o succesiune secretă de gesturi care vor reprezenta metoda de autentificare în sistem.

Această metodă este mai facilă în unele cazuri, logarea într-un cont de utilizator făcându-se într-un timp mai scurt, nefiind nevoie de o dexteritate mărită în utilizarea tastaturii, dar având totuși dezavantajul că este vizibilă și altor persoane din apropiere. Folosirea unei astfel de procedeu pentru logare în sistem nu va înlocui însă vechea parolă, aceasta va continua să existe și se poate opta oricând pentru revenirea la autentificarea prin parolă.

Tot ce trebuie să stii despre virușii de tip ransomware

Soluțiile software de antivirus reprezintă un element cheie în asigurarea securității oricărui calculator, atât preventiv cât și de combatere a atacurilor informatice sau infectărilor cu malware, acestea putând fi extinse prin adăugarea adițională de programe, de exemplu prin folosirea unui firewall, anti-malware ș.a. Cu toate acestea, antivirusul și programele instalate adițional nu pot garanta întotdeauna securitatea absolută, fie datorită bug-urilor existente în sistemul de operare sau în programele instalate pe calculator, fie datorită neglijenței sau necunoașterii normelor de bază în securitatea informatică de către utilizatorul calculatorului.

Din diversitatea mare de viruși și amenințări informatice, o categorie aparte o reprezintă aceea ransomware, care, odată ce infectarea s-a produs, utilizatorul este înștiințat cu privire la prejudiciul adus, ba mai mult decât atât, i se propune modalitatea de restabilire a calculatorului și eliminarea prejudiciului. Acest lucru va fi posibil, firește, doar contra cost.

Cum să faci un stick usb cu mai multe sisteme de operare | Windows

Sistemul de operare Windows este cel mai folosit sistem de operare din lume, însă pe lângă acesta există o mulțime de alte sisteme de operare, fiecare cu particularitățile și întrebuințările proprii. Ținând cont că dispozitivele de stocare portabile de tipul stick usb nu doar că sunt foarte robuste dar oferă și un spațiu foarte mare de stocare, la un preț accesibil, a devenit posibil ca sistemele de operare să poată fi salvate pe astfel de suporturi de memorie, procesul de înstalare al acestora fiind mult mai rapid comparativ cu suporturile optice de memorie, plus că multe sisteme de operare pot fi rulate în varianta live, fără să fie necesară instalarea pe hard disc.

Întrebarea este dacă se poate profita de întregul spațiu de stocare al unui stick usb, putându-se salva și executa în mod botabil mai multe sisteme de operare de diferite tipuri - Windows, Linux ș.a. Răspunsul este da, se poate, pe un singur suport de stocare usb se pot salva mai multe sisteme de operare. Consecințele sunt multiple, cea mai importantă de amintit fiind aceea că pe un singur stick - care este foarte mic, putând fi purtat oriunde - se poate avea în permanență o soluție completă de instalare sisteme de operare, depanare, diagnosticare, devirusare, restabilire date și mult alte operații asemenea.

Cum să mărești autonomia bateriei unui smartphone sau tablete

Dacă acum vreo 10 ani, dispozitivele portabile, în speță telefoanele mobile, aveau o autonomie mare a bateriei - aceasta fiind în măsură să asigure alimentarea cu energie pe o perioadă ce putea ajunge și la o săptămână - în prezent autonomia unei baterii a unui telefon inteligent asigură funcționarea dispozitivului în medie timp de o zi.

Iar pe măsură ce sistemele portabile și gadgeturile devin din ce în ce mai performante, caracteristica ce le permite acestora să funcționeze fără să fie alimentate de la priză cu energie electrică - bateria - pare că nu poate ține pasul, astfel că autonomia acumulatoarelor dispozitivelor portabile este relativ scăzută, depinzând însă într-o mare măsură de modul în care dispozitivul este folosit. De aceea, telefonul sau alt dispozitiv inteligent echivalent poate fi setat și optimizat să economisească baterie, prelungind astfel durata de funcționare a unui acumulator.

Hiren's Boot CD - soluția ideală de diagnosticare și depanare a sistemului

Diagnosticare și depanare calculator cu Hirens BootCD
Orice calculator se confruntă la un moment dat cu probleme hardware, cauzate de utilizarea îndelungată a sistemului - apropiindu-se sau depășind durata medie de viață pentru care a fost conceput - sau datoriă unor accidente (șocuri) fizice, electrice sau altele. În astfel de cazuri, în funcție de componenta sau componentele hardware afectate, calculatorul poate funcționa deficitar, asta într-o facă incipientă, pentru că pe parcurs, calculatorul va deveni inoperabil și va afișa mesaje de eroare hardware (ecranul albastru).

Pentru a evita agravarea situației hardware a unei componente care poate duce la pierderi de date sau în cazuri rare alterarea în timp a sistemului, este indicat să se aplice proceduri de diagnosticare la primele semne de disfuncționalitate hardware.

Pe lângă diagnosticarea hardware a calculatorului, este de asemenea foarte importantă folosirea unor unelte avansate de depanare, optimizare, restabilire a datelor, devirusare ș.a. a sistemului de operare, pentru că și acesta este vulnerabil, putând suferi modificări software de natură să ducă la compromitere sistemului de operare, eventual a datelor de pe hard disc.